Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Báli vendéglátás közpénzből? 2013-02-26 08:42:31 Gémesi György és személyes vendégei kifizették a vacsora árát a tavaly novemberi társasági összejövetelen
Közpénz-dotáció templomra 2012-07-17 09:55:20 5 millió forintos vissza nem térítendő anyagi dotációt szavaztak meg a városatyák a helyi görög katolikusoknak
Rosszabbul élünk, mint… 2012-06-10 13:00:25 A 2008-as évet alapul véve, minden esztendőben több közpénzt emészt fel a gyermekvédelemmel és a gyámügyi igazgatással kapcsolatos ellátások biztosítása Gödöllőn
Kell-e strand a gödöllőieknek? 2012-04-25 15:33:18 Futás Levente, a Fidesz önkormányzati képviselője azt követeli: állítsuk meg a gödöllői közpénzek herdálását!