Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mi számít ideális hőmérsékletnek az otthonunkban? 2020-07-17 18:43:47 A cikkből kiderül, mi az optimálisnak számító alsó és felső határ, miként az is, hogy a páratartalom szintjének is jelentősége van
Duplán büszkélkedhet a Szent István Egyetem 2019-06-14 16:34:02 A gödöllői központú felsőoktatási intézményé lett a legjobb nemzetközi kreditmobilitási pályázat az országban
Mennyit ér a gödöllői klublegenda meze? 2019-05-10 10:27:35 Egy izomsorvadásos betegségben szenvedő kisfiú gyógykezelését lehet támogatni a Széles Petra felsőjére leadott minél magasabb összegű licittel
Állásbörze Gödöllőn, az egyetem aulájában 2019-04-03 11:30:41 Nem csak a felsőoktatási intézmény hallgatóit várják az eseményre, hanem a helyi- és környékbeli munkakeresőket is
NATO-kiállítás nyílt a Szent István Egyetemen 2019-04-01 13:53:07 Az elmúlt 20 esztendő főbb történéseit bemutató tárlat a gödöllői felsőoktatási intézmény aulájában tekinthető meg
Fényképnyomtatás felsőfokon 2019-03-22 11:13:42 Tízezer forint felett ingyenes a szállítás bárhová az országban, így Gödöllőre is