Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hozzuk helyzetbe a gödöllői háziorvosokat! 2019-05-14 10:13:55 Szeptember közepéig lehet ajánlásokat küldeni az EMMI Egészségügyért Felelős Államtitkársága által kiírt pályázatra
Az egészségügy finanszírozása elégtelen 2019-04-08 14:27:32 Dr. Dunai György, a gödöllői Tormay-központ igazgatója elismerte, hogy az állam által biztosított összegből még infrastruktúrát is fejleszteni nem igen lehet. Vagyis: kell a városi forrás?
Bőven jut forrás a kistarcsai kórház megújítására 2017-10-25 16:38:40 Ebben az évben 2 milliárd forintot használnak fel a gödöllői betegek ellátásában is fontos szerepet betöltő egészségügyi intézmény fejlesztésére