Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Futótűzként terjedt a médiában az a hír, miszerint: egyelőre ismeretlenek március 15-én, az eseti órákban megrongálták a gödöllői görögkatolikus templom bejáratát és a tavaly ősszel felszentelt ikonosztázt, vagyis, a templomszentélyt a templomhajótól elválasztó, képekkel ellátott falat. A hírek szerint a templom padsora is megsérült, miután egy részét felgyújtották. Bizonyosra vezető, hogy a barbár rongálással okozott kár milliós nagyságrendű.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékesénél érdeklődtünk, hogy mit lehet tudni az igencsak elítélendő cselekedet elkövetőinek felderítése érdekében eddig tett intézkedésekről, Szabóné Berki Bianka elmondta, hogy az ügyben ismeretlen tettes vagy tettesek ellen büntetőeljárás indult a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályán rongálás bűncselekmény megalapozott gyanúja miatt. A helyszínelést követően a rendőrség nyomozói adatgyűjtést végeznek és megkezdték a remélhetőleg fontos információkkal szolgáló tanúk felkutatását is.