Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A hagyományossá váló „nyitott szertárkapuk” elnevezésű programsorozat idén is osztatlan sikert aratott az országos gyermeknapon. A Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokságnál is kinyíltak a kapuk, hogy fogadják a kíváncsi gyermekeket és az őket kísérőket.
A vasárnap tartott rendezvényen a megyei hivatásos-, önkormányzati- és az önkéntes tűzoltóságokon több mint ezren vettek részt. Az odalátogató gyermekek betekintést nyertek a tűzoltók munkájába, beülhettek a tűzoltó autókba, kipróbálhatták a felszereléseket. Minden laktanyában rövid bemutatókat tartott az ott tartózkodó állomány a gyermekek részére. Számtalan kérdésükre kaptak választ, és egyben a koruknak megfelelő tűzvédelmi ismereteket szerezhettek. Idén is a tűzoltó sisak és a sugárcső volt a legkelendőbb a gyermekek számára. Kipirult, lelkes, olykor csodálkozó tekinteteket lehetett látni, és a megélt élmények után nagy valószínűséggel sok gyermek elhatározta, hogy felnőttként tűzoltó lesz – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP