Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szereti a csendet? Válasszon redőnyt! 2024-05-16 09:59:54 A korszerű külső árnyékolók, a műanyag és alumínium redőnyök beépítésével jelentősen növelheti az épület energiahatékonyságát is
A műanyag ablak kiválasztásának szempontjai 2022-11-12 18:52:11 A nyílászárók a hő-és hangszigetelés, valamint a fény beengedése mellett komoly esztétikai funkcióval rendelkeznek
Egy papírkosárra minden gyerekszobában szükség van! 2022-07-13 19:26:55 A Curver papírkosarak a legmagasabb színvonalú műanyagból készültek, mégsem nehezek, így könnyen áthelyezhetők oda, ahol szükség van rájuk
A Nem, köszönöm! éve az idei esztendő 2014-02-08 11:58:11 Van élet műanyagok nélkül. Ez is kiderül a gödöllői székhelyű GreenDependent Egyesület munkatársának írásából
Nyílt nap a gödöllői sísuliban 2014-01-15 09:47:53 A blahai városrészen található az ország leghosszabb műanyag borítású, tányéros felvonóval felszerelt pályája