Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mik azok az AGM akkumulátorok? 2022-10-18 18:22:06 Ezek az eszközök gondoskodnak – többek között – motorcsónakok, elektromos kerékpárok, kerekesszékek, lakókocsik meghajtásáról is
Elem vagy akkumulátor? Érvek és ellenérvek 2022-10-16 10:17:30 A környezettudatos választás Gödöllőn is mindenkinek adott, és ha nem győznek meg a környezetvédelmi szempontok, kezdjünk számolgatni
Elektromos buszokról álmodnak 2011-07-26 09:37:58 Másfél és kétmilliárd forint közötti összeget áldozna a gödöllői városvezetés a település közösségi közlekedési rendszerének átalakítására