Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mire figyeljen, amikor zuhanykabint választ? 2025-02-21 11:26:18 A fürdőszoba megtervezése mindig izgalommal telinek tűnik, egészen addig, amíg rá nem döbbenünk, hogy mennyi döntést kell meghozni
A szoftverszolgáltatók szerepe az online kaszinók minőségében 2025-01-22 14:56:45 Tudd meg, hogyan befolyásolják a szoftverszolgáltatók az online kaszinók minőségét. Ismerd meg szerepüket a játékválaszték, grafika, tisztesség és felhasználói élmény terén
A tökéletes étkezőasztal kiválasztása 2024-11-20 15:07:49 A döntés során – az esztétikum mellett – az is fontos cél, hogy az emberek kényelmesen tudják azt használni