Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A szoftverszolgáltatók szerepe az online kaszinók minőségében 2025-01-22 14:56:45 Tudd meg, hogyan befolyásolják a szoftverszolgáltatók az online kaszinók minőségét. Ismerd meg szerepüket a játékválaszték, grafika, tisztesség és felhasználói élmény terén
A tökéletes étkezőasztal kiválasztása 2024-11-20 15:07:49 A döntés során – az esztétikum mellett – az is fontos cél, hogy az emberek kényelmesen tudják azt használni
Milyen bankkártyát érdemes választani? 2024-10-15 10:11:31 A „vésett”, azaz, elektronikus kártyákkal ugyanúgy tudunk fizetni a világ bármely pontján, mint itthon
Kérdések és válaszok az emblémázott pólók kapcsán 2024-09-21 10:46:39 Amikor valaki cégvezetőként úgy dönt, hogy munkatársai számára egységes munkaruházatot rendel, számos kérdés felmerül a részletekkel kapcsolatosan
Indulhat az Eco art Gödöllő program 2024-09-19 18:17:35 Több, kisebb horderejű kérdésben is állást foglaltak a várostyák a 2019-2024-es választási ciklus utolsó képviselőtestületi ülésén