Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
HÉV-működtetés: Gödöllő akár jól is járhat 2016-01-16 10:28:23 Az állam átvállalja az anyagi terheket. Vasútfejlesztési program kezdődhet meg a MÁV-val történő integráció esetén
Gémesi szerint luxus strandra pénzt költeni 2014-11-25 23:45:37 Lezajlott a gödöllői közmeghallgatás. Kiderült: a lellei üdülő eladhatatlan, nem várhatók újabb helyi adók, díjat kaphat az ifjúság
Adóforintok a szállodabizniszben? 2010-12-29 14:53:18 Megdőlni látszik, hogy a hotel működtetése a városnak nem kerül egy fillérjébe sem
Túlzott temet(tet)ői terhek 2010-10-11 13:21:31 A gödöllői temető-tarifák a kelleténél akár 30-40 százalékkal többet húzhatnak ki a gyászolók pénztárcájából