Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Közel 415,5 millió forintos, vissza nem térítendő támogatást nyert Gödöllő Város Önkormányzata a Magyarország Kormánya, Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága, Európai Strukturális és Beruházási Alapokból (VEKOP-5.3.2-15-2020-00062). A dotációból tovább bővülhet a város kerékpáros közlekedésének infrastruktúrája – tájékoztatta szerkesztőségünket a polgármesteri hivatal pályázati csoportjának munkatársa.
A Széchenyi 2020 program keretében megvalósuló projekt célja a városközpont (Szabadság út Ady sétány kereszteződése) és a Gödöllői Üzleti Park kerékpáros összeköttetése. A település nyugati határában található üzleti parkban több mint 20 cég működik. Jelenleg az alkalmazottak, ott dolgozók száma közel 300 fő, azonban két nagy koreai cég is fejlesztést hajt végre a területen, és beruházásaik megvalósítása után további 100-200 fő dolgozik majd a gödöllői üzleti parkban. A létesítendő kerékpárút nyomvonala mentén számos foglalkoztató és intézmény található Ezek közül a legjelentősebb a Váci Szakképzési Centrum Madách Imre Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, amelynek tanulólétszáma meghaladja az 1.000 főt. A nyomvonal közvetlen közelében működik jelenleg a Gödöllői Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint Mandulafa Óvoda is.
Gödöllő Város Önkormányzata – mint beruházó – az eredményes közbeszerzési eljárást követően a Strabag Építő Kft-t bízta meg a kivitelezéssel. A kivitelező a munkaterületet átvette és az előkészületek után a tényleges munkavégzés szeptember 5-én megkezdődött. A fillérre pontosan 415.482.168 forintos támogatást élvező projekt várható befejezése december 15.