Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nem kérdés, az utóbbi hetekben a „kata” lenevezésű adózási forma szabályainak alapos megváltoztatása, valamint a rezsicsökkentés – megszorításként is felfogható – módosítása áll a közélet fókuszában. A vállalkozók és a lakosság jelentős részét érintő parlamenti és kormányzati döntések hatására többen is megnyilvánultak. A népes, esetenként igencsak felháborodott táborhoz tartozott Gémesi György, városunk polgármestere is. Rajta kívül Vécsey László, a Pest (vár)megyei, gödöllői központú választókerület kormánypárti országgyűlési képviselője ugyancsak posztolt egyet. Lássuk, mit gondoltak a történtekről a politikusok, akik véleménye az arcképükre kattintva olvasható!