Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyar futball: a hanyatlás és ami mögötte van 2025-10-10 10:38:07 A helyi Focicipőbolt kollektívája is tapasztalja, hogy az igazán jelentős változások nem jönnek egyik napról a másikra
Amit az Ipar 5.0 kapcsán tudni kell 2024-05-18 10:09:02 Mivel a piaci helyzet folyamatosan változik, és újabb igények merülnek fel, így a változáshoz való alkalmazkodás kulcsfontosságú