Fontos tudnivalók a meta title és a meta description kapcsán
A meta title és a meta description a keresőmotorok, illetve a látogatók számára nyújt hasznos információkat. Mindkettő sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint a harmadik meta tagnak számító meta keyword.
Egész egyszerűen azért, mert a Google felületén keresgélő felhasználó ezt a két dolgot fogja meglátni a találati listán. Értelemszerűen csakis azokra a linkekre fog kattintani, amiket elég érdekesnek, illetve kellően relevánsnak gondol majd. Rövid bejegyzésünkben tehát a meta title és meta description jelentőségét részletezzük.
A meta title és meta description figyelmen kívül hagyása komoly hibának számít Tetszik vagy sem, ha rendszeres forgalmat szeretnénk a weboldalunkra, akkor igazodnunk kell a felhasználók internetezési szokásaihoz. Márpedig ők a lehető legkisebb energiabefektetéssel szeretnék megtalálni azt, amit épp keresnek.
Ahhoz, hogy nálad találják meg az általuk keresett dolgot, ahhoz jól láthatóvá és kellően érdekessé kell tenned előttük az online tartalmaidat. Ennek megfelelően ne kövesd el azt a hibát, hogy a meta title és description megadását elhanyagolod. Figyelned kell tehát a címre, a cím és a kulcsszó kapcsolatára, illetve a leírásra is. Így teremtheted meg annak az esélyét, hogy kattintást érj el a látogatónál.
Fontos tudnivalók a meta title kapcsán A meta title szerkesztésekor a rövid és tömör megfogalmazás legyen az általad követett vezérelv. Mivel a Google legfeljebb 70 karaktert jelenít meg a találati listán, így célravezető ezt a helyet minél hatékonyabban kihasználni.
Figyelj arra, hogy a meta title legyen releváns az oldalon található tartalom kapcsán, a kulcsszó pedig jelenjen meg a cím első felében. Egy jó meta title egyedi, felkelti a figyelmet, négy vagy legfeljebb hat szóból áll, és tartalmazza magát a kulcsszót is.
Fontos tudnivalók a meta description kapcsán Az ideálisnak nevezhető meta description 140-160 karakterből áll, a kulcsszót magába foglalja, bizalmat képes kelteni az olvasóban, és egyfajta CTA-ként is működik. A meta description kapcsán ugyanis kiemelten fontos, hogy érdekes legyen a célközönség számára, vagyis generáljon kattintást. Elvégre ez jelenti a legfontosabb funkcióját.
A terjedelmet itt is érdemes komolyan venni, mert a Google nem fog többet megjeleníteni 160 karakternél. A tömör és lényegre törő megfogalmazás tehát jelentősen felértékelődik a meta description kialakítása során is.
Nem lepődjünk meg akkor sem, ha a Google egyszerűen átírja a meta description egy-egy részletét. Ez akkor történik meg, ha a látogató számára érdekesebb, illetve relevánsabb információt fedez fel az oldalad tartalmában. Ilyenkor sincs nagy baj, ugyanis valószínűleg jobb kulcsszavakat, illetve gyakrabban használt keresési kifejezéseket illesztett be az általad használt leírás helyett.
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|