Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
November 3-án tizedszer jelentkezett a TÉRFÉL, a Régió Plusz Televízió és a Gödöllői Hírek közös magazinműsora a sportról, Gödöllő sportjáról, illetve a gödöllői térség sportjáról. A jubileumi adás első részében a világbajnoki bronzérmes (1995), hétszeres Európa-bajnok és megannyi elismerő címet szerzett asztaliteniszező, Tóth Krisztina volt a stúdió vendége. Az aktív versenyzéstől három éve visszavonult Kriszti rendkívül eredményes sportpályafutása a nyolcvanas évek elején Gödöllőről indult. Napjainkban a bajor szövetségnél dolgozik, azt azonban nem zárta ki, hogy – ha igénylik – segítse a helyi pingpongosokat.
Az adás második része a gödöllői sakkéletről szólt. Felelevenítettük a 2005 márciusában 36 éves korában elhunyt Tímár Zsolt emlékét, aki magas színvonalú szervezőmunkájával megalapozta a helyi sakksport sikereit. Megtudtuk, mit jelent az ÉLŐ-pont, és azt is, hogy csak a sötét bábukkal lehet két lépésben mattot adni.