Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB I. alapszakasz, nők, 12. forduló: Penta-Gödöllői RC – Budaörsi DSE 3-1 (-25, 8, 16, 16)
Nem kívánhatott „kellemesebb” ellenfelet a gödöllői alakulat az új esztendő első tétmérkőzésén, mint a tabella utolsó előtti helyén álló, eddig mindössze egyetlen győzelemre képes budaörsieket. A házigazdák a papírforma alapján joggal reménykedhettek a három pontban, ám ez nem hullott könnyen az ölükbe. Olyannyira nem, hogy a nyitó szettet elbukta Borkovits Zoltán együttese, amely a folytatásban már rátalált a számára helyes útra. A Gödöllői RC csapata 16 ponttal, 20-23-as szett- és 974-958-as pontaránnyal a 7. helyen áll a bajnokság alapszakaszában.