Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Május 30-án időszaki, szeptember 28-ig felkereshető kiállítás nyílik a Gödöllői Királyi Kastélyban. A Titáni lovagjai III. elnevezésű tárlat – egy évvel azt követően, hogy a kastély előkertjében felavatták az egykori uralkodó mellszobrát – Ferenc József osztrák császárt és magyar királyt mutatja be. Egészen pontosan azt a folyamatot, hogy miként változott a magyarok Ferenc József-képe, a császár, király személyének megítélése hosszú uralkodása folyamán, és milyen szerepet játszott ebben a folyamatban szeretett felesége, Erzsébet királyné.
A gödöllői kastély Titánia lovagjai kiállítás-sorozata keretében, első ízben, 2008-ban a Sisire leginkább hasonlító, szellemi örökségét továbbvivő fiának, Rudolf trónörökösnek állítottak emléket, majd egy évvel később a 19. század második felének egyik legjelentősebb magyar politikusa, az emigrációja alatt a párizsi szalonokban „szép akasztottnak” becézett Andrássy Gyula gróf életútjának fontos momentumai szerepeltek a tárlat középpontjában.