Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 1-jén, a Könyv ünnepe Gödöllőn rendezvénysorozat részeként – tavaly ősz után immár másodszor – átadták a Gödöllő Város Önkormányzata, a Gödöllői Városi Könyvtár Irodalmi Kerekasztala, az IRKA, valamint a Gödöllői Ottlik Kör által alapított Gödöllői irodalmi díjat. A szakavatott zsűri vers és próza kategóriában értékelte a pályaműveket, és döntött az összdíjazásra szánt 200 ezer forint felosztásáról.
A díj szellemisége ebben az évben a szecesszióhoz kapcsolódott. A meghirdetett felhívásra 59 alkotótól összesen 93 pályázat érkezett. Az elismert szaktekintélyek – Czigány György, József Attila-díjas író, költő, a Magyar Köztársaság Érdemes Művésze, Galántai Zoltán, író, jövőkutató és Kemény István József Attila díjas költő – alkotta zsűri csak hosszas tanakodás után tudott dönteni a díjazottakról.
Vers kategóriában Petényi Edina: Rövid haikuk című műve nyerte el az első díjat. A második helyre Sütő Fanni: Gustav Klimtnek, a harmadikra pedig Emericzy Enid: Kaleidoszkóp költeményét rangsorolták. A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ különdíját Emericzy Enid: Kataton kantáta című verse érdemelte ki. A prózai művel pályázóknál a következő sorrend alakult ki: 1. dr. Sztavridisz Alexandra: Megérkezés őseim földjére 2. Poós Gergely: Kislány a kőrengetegben 3. Guba Lilla Nóra: Égkék. Pecznik Éva: Terápiacímű műve a Gödöllői Ottlik Kör különdíját kapta.