Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Összegzést készített a Magyar Rektori Konferencia, hogy 2008 év végéhez képest, 2013 január elején mekkora összegű költségvetési támogatásban részesülnek a hazai felsőoktatási intézmények. Bő négy évvel ezelőtt 207,8 milliárd forint volt az összdotáció, idén januárban pedig 123,3 milliárd forint. Az egyenleg a 27 vizsgált felsőoktatási intézmény esetében mínusz 84 és fél milliárd forint.
Az utóbbi időben évről évre emelkedő tendenciát mutató állami forráselvonás hatása alól a gödöllői központú Szent István Egyetem sem tudott kibújni. Az universitas 3 milliárd forinttal kap kevesebb állami támogatást most, mint 2008 végén. Ezzel az összeggel a 11. abban a rangsorban, aminek élén a Pécsi Tudományegyetem áll a maga 9,4 milliárdos mínuszával. A 9 milliárd forint feletti elvonással sújtott egyetemek körébe az ELTE és a Debreceni Egyetem tartoznak még.