Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Folytatva a tavaly októberben útjára indított hagyományt, 2010. november 27-én immár második alkalommal rendezték meg a Gödöllői divatversenyt az Erzsébet királyné Szálloda emeleti báltermében. Bő egy évvel ezelőtt Sisi és Diana virtuális felöltöztetése jegyében zajlott le a ruhakreációk vetélkedése, idén pedig A magyar csipke régen és ma címmel hirdették meg a versenyt.
A rendezők és a gödöllői székhelyű D’Elia Szalon tulajdonosa, Czédly Mónika, mint szakmai vezető olyan műveket vártak, ahol a klasszikus csipke-motívumok új megoldásokkal kombinálva jelennek meg. A pályázók munkáit két kategóriában (hétköznapi viselet és alkalmi ruha) értékelte a Szekeres Erzsébet textilművész irányításával véleményt alkotó zsűri, amelynek tagjai rangsorolták a modellrajz-versenyre beérkezett ötleteket is.
A második alkalommal megrendezett gödöllői divatversenyre összesen 14-en neveztek, de a helyszínre csak 11-en érkeztek meg. Közülük a gödöllői Rubnicai Erzsébet érdemelte ki a közönségdíjat. A hétköznapi viseletek készítőinek mezőnyéből Miszlai Beatrix (Jászszentandrás) bizonyult a legjobbnak, míg az alkalmi ruha kategóriában Garasanin Mária (Gödöllő) végzett az első helyen. A modellrajz-versenyt a veresegyházi Varga Judit nyerte meg, ami azt jelenti, hogy vázlata alapján elkészítik az általa megálmodott ruhakreációt.
A harmadik Gödöllői divatverseny döntőjének tervezett időpontja 2011 októberének utolsó szombatja, témája pedig Mária Terézia és a barokk lesz.