Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gödöllői Bonis Bona-díjazottak 2025-05-17 09:18:26 Életművét ismerték el Ivókné Szajkó Ottíliának, a gödöllői Premontrei Iskolaközpont magyar nyelv és irodalom-történelem szakos tanárának
Szövetbe zárt történelem a gödöllői kastélyban 2024-12-11 15:38:40 Sikeres együttműködésnek köszönhetően Busatti Sisi prémium kollekcióval gazdagodott településünk műemlék-együttesének díszterme
Egy kis Windows történelem 2023-03-17 15:23:37 Az operációs rendszerek olyan programcsomagok, amik a számítógépek erőforrásainak optimális eloszlásáért és a szoftverek futtatásáért felelősek
Miben rejlik a gödöllői atlétasport sikerének titka? 2021-05-20 10:14:22 Dr. Kriszt Balázs egyesületi elnök szerint a következetes munka mindennek az alapja. Ettől az évtől Kiemelt Utánpótlás Műhelyként működik a GEAC atlétika szakosztálya
Vecsey Fanni, a történelemíró gödöllői tinilány 2019-06-16 11:29:58 A GRC játékosa az első magyar hölgy, aki teremben és homokon is Eb-n szerepelt. Vasvári Zsófiával a 8. helyen végeztek a strandröplabda kontinensviadalon
Restaurálták a koronázáskor viselt díszruhát 2016-12-16 11:16:52 Újabb különleges, az élő történelemről tanúskodó tárggyal gazdagodott a Gödöllői Királyi Kastély állandó kiállítása