Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A tűzgátló ajtók szerepe 2025-09-17 10:27:42 A speciális nyílászárók úgy lettek kialakítva, hogy sokáig ellenálljanak a magas hőmérsékletnek, és a füst terjedésének is útját állják
Mi az az SPF rekord és mire jó? 2024-05-14 15:03:01 Ezzel az eszközzel hatékonyan lehet gátat szabni a spam-jellegű, valamint a kártékony e-mailek terjedésének
4+1 tévhit a Carolina Reaperről 2022-10-17 17:24:41 Sokan lemondanak ennek a gyümölcsnek a különleges ízvilágáról, mert a rekorder paprikáról terjedő információk elrémisztik őket
Hat gödöllői ingatlanra terjedt ki a növénytűz 2022-03-23 11:23:28 Mindent egybevetve kétezer négyzetméteres terület lett a lángok martaléka a Diófa utcában. Országos tűzgyújtási tilalom van érvényben!