Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hogyan fejleszti az építőjáték a gyerekeket? 2024-02-25 10:13:42 Amikor a kicsik képessé válnak a mozgáskoordinációra, kezükbe tudják fogni a különféle tárgyakat, elkezdődhetnek kreativitás folyamatai
Úgy érzed, ott szunnyad benned A történet? 2023-01-21 11:22:05 A kreatív íráshoz feltétlenül kell egy csendes sarok, nyugalom, legfeljebb valami lágy zene és a virtuális világ kizárása
Tervezz ruhát egy mai hercegnőnek! 2018-02-07 11:22:18 Diákoknak szóló kreatív pályázatot írtak ki a Gödöllői Királyi Kastélyt működtető gazdasági társaság munkatársai
Minden hazai vállalkozás indulhat az InnoMax Díjért 2015-02-03 13:52:33 Az Invitel megnyitotta innovációs pályázatát valamennyi hazai cég, valamint az általános- és középiskolák számára. Gödöllőről is várnak pályázókat