Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Biotechnológiai cégóriás települ Gödöllőre 2025-04-25 16:58:21 Az mRNS gyártási technológiában élenjáró Hongene Biotech Corporation a város nyugati határában lévő üzleti parkban kezd zöldmezős beruházásba
A gyártás, termelés területe mindenkit vár! 2023-05-22 09:45:50 Ha érzünk magunkban affinitást ahhoz, hogy kipróbáljuk magunkat ezen a különleges területen, akkor mindenképp érdemes elolvasni a cikket
A modern hajók sikerének titka 2022-11-15 17:54:32 A Sessa Marine modellek gyártásának története kiválóan illusztrálja, milyen csodálatos, amikor a technológiai megközelítés találkozik az olasz üzleti szellemmel
Jelesre vizsgáztak a Gödöllői SK II. focistái 2014-05-04 19:08:03 A hazai gólgyártás a második félidőben indult be, öt percen belül háromszor volt eredményes a Legéndi-csapat támadósora