Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Vármegyei Főügyészség kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi piacon megjelenő magán-egészségügyi szolgáltatók kapcsán a fogyasztói jogok betartására. Az ügyészség ellenőrzései e körben számos esetben jogsértést tártak fel, mondván: a magán-egészségügyi szolgáltató általános szerződési feltételei sok esetben tisztességtelennek tekinthetők – olvasható a vádhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Hajnalban csaptak le a gödöllői rendőrök 2021-12-02 08:15:54 Őrizetbe vették azt a 43 éves bagi férfit, akit lopással, eltiltás hatálya alatti járművezetéssel gyanúsítanak
Gödöllői rendőrök koordinálták a hajnali rajtaütést 2020-05-21 08:22:08 Egy drogterjesztőre és 10 vevőjére csaptak le a zsaruk és a TEK munkatársai május 20-án. Sz. József panasszal élt a gyanúsítás ellen
Rendkívüli szünet a gödöllői óvodákban és bölcsődékben 2020-03-16 14:28:16 Korlátozzák az üzletek nyitva tartását is. Kivételt jelentenek az élelmiszert árusító boltok, a drogériák és a patikák. Betiltják a nyilvános rendezvényeket
Kattant a bilincs a gödöllői drogkereskedő kezén 2019-02-16 11:34:02 A gyanúsított elmondása alapján kokaint foglaltak le a rendőrök, aminek feketepiaci értéke meghaladhatja a15 millió forintot
Rendőrségi intelmek fesztivál-időszakra 2018-07-10 17:38:42 A gödöllői fiatalokat is érintheti az önfeledt szórakozással sok esetben összefüggő drogfogyasztás árnyoldala
Mit rejt a designer drogok dizájnja? 2016-09-06 17:17:14 Legyen az új trend a drogmentes élet! – szorgalmazzák a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékesei