Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tilos petárdázni az év végi örömködésben 2013-12-27 09:26:23 Gödöllőn is fokozottan ellenőrzik a rendőrök a pirotechnikai termékek szilveszteri forgalmazását és felhasználását
Pezsgővel kedveskedtek az első vásárlónak 2013-09-12 11:36:21 Százmillió forintot költött a Gödöllő COOP Zrt. a palotakerti szupermarket megújítására. Akciós termékek szeptember 15-ig!
Használni és birtokolni is tilos a petárdát! 2012-12-27 10:24:35 A gödöllői rendőrök fokozottan ellenőrzik a pirotechnikai termékek év végi forgalmazását és felhasználását. Hallgassuk meg az állatbarátok kérését!