Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Felhívás: Gödöllői irodalmi díj 2013 2013-03-19 17:32:36 Május 5-ig két kategóriában várnak korábban még nem publikált, jeligés műveket a 200 ezer forint összdíjazású pályázatra
Jogszabályba ütköző jegyzői bakik 2012-09-04 14:20:31 A törvényesség őre, Nánási Éva testületi döntés nélkül rendelt el igazgatási szünetet