Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 10-én a Gödöllői Királyi Kastély Barokk színházában megtartott sajtótájékoztatón Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter jelentette be, hogy Gödöllőre, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Szent István Campusára költözik a jelenleg a városligeti Vajdahunyad várában látogatható Magyar Mezőgazdasági Múzeum és Könyvtár.
A szaktárca vezetője kiemelte, hogy Gödöllő ideális, könnyen elérhető helyszíne lesz a közgyűjteménynek, és az érintettek együttműködése révén új attrakcióval válik gazdagabbá a város. A projekt miniszteri biztosa L. Simon László író, költő, kultúrpolitikus, a Magyar Művészeti Akadémia tagja, aki agrármérnöki végzettséggel is rendelkezik. Hankó Balázs úgy fogalmazott: idén tervezünk, jövőre engedélyeztetünk, 2027-ben és 2028-ban építünk, hogy 2029-re a mezőgazdasági múzeum működése sikeres projektként elindulhasson Gödöllőn.
A már meglévő Mezőgazdasági Eszköz- és Gépfejlődés-történeti Szakmúzeumot is integráló új múzeum épületegyüttesének összterülete a terv szerint megközelíti a 15 ezer négyzetmétert.