Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB I. Liga, alapszakasz, 9. forduló: TFSE – Gödöllői RC 3-0 (17, 13, 15)
A találkozó előtt a két csapatot hat hely és kilenc pont választotta el a tabellán, a fővárosi „egyetemisták” javára. Ebből kiindulva, nem igazán volt kérdéses, hogy melyik formáció a mérkőzés esélyese.
Az előzetes várakozások a valóságban alig több mint egy óra alatt beigazolódtak. A hosszabb cserepaddal rendelkező házgazdák minden játszmában jelentős előnyt halmoztak fel a – liberót leszámítva – mindössze egy(!) tartalékjátékossal felálló gödöllőiek ellen. A két csapat közötti kirívó tudás- és hatékonyságbeli különbség mellett szembetűnő volt, hogy az esetenkénti fellángolásokra képes vendégek állóképességi gondokkal is küszködtek.
A Gödöllői RC csapata 9 ponttal, 13-21-es szett- és 654-762-es pontaránnyal a 8. helyen áll az NB I. Liga 2024/2025-ös bajnoki idényének alapszakaszában. A mérkőzés statisztikája ide kattintva böngészhető. Következik: Gödöllői RC – VEHIR-Veszprémi Egyetemi SC november 17., vasárnap 13 óra, Tungsram-csarnok (Budapest IV. kerület Megyeri út 6.).