Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 18-a és 23-a között a francia határ melletti svájci város, Bázel a házigazdája az Európa legjobb vívóit versengésre késztető kontinensviadalnak. A párizsi olimpia előtti utolsó meghatározó eseményen településünket Gémesi Csanád, a MATE-Gödöllői EAC kardozója képviseli.
Navarrete József tanítványa június 19-én, a férfikardozók egyéni, 63 indulót számláló versenyének selejtezőjében kapcsolódott be a küzdelemsorozatba, ahonnan – öt győzelemmel és egy vereséggel, 26-16-os találataránnyal – a 64-es főtáblára jutott, ahol 14. kiemeltként erőnyerő volt.
Gémesi Csanád a legjobb 16 közé kerülésért a spanyol Andres Hernandez Caballero ellen vívott, és 15-6 arányban diadalmaskodott. A negyeddöntőbe jutásért a francia Bolade Apithy következett, aki 15-9 arányban felülmúlta Csanádot. Vereségével a MATE-GEAC csapatban olimpiai bronzérmes pengeforgatója a 12. helyen végzett férfikardozók Európa-bajnoki mezőnyében. A magyarok közül Rabb Krisztián a 11., Szilágyi Áron a 17. helyen zárt, míg Decsi Tamás feladta a küzdelemsorozatot.
A férfikardozók csapatversenyét június 23-án, vasárnap 10 órától rendezik meg Bázelben.