Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Idén, augusztus 11-e és 18-a között a szlovákiai Kassa a központja a tájékozódási futók masters (szenior) világbajnokságának.
Miután az augusztus 13-i sprint futamon (2.160 méter) a 13. helyet érte el, augusztus 16-án a női 65 évesek középtávú (2.930 méter) futamát rendezték meg, ahol érdekelt volt a Hegyisport Szentendre Egyesület színeiben rajthoz álló Kármán Katalin (képen balra, zöld felsőben), aki 27:11 perces idővel a 2. helyen ért célba. A gödöllői illetékességű, hosszú éveken át a Damjanich János Általános Iskola földrajz-testnevelés szakos tanáraként dolgozó, a Gödöllői Kirchhofer SE kötelékében edzőként ténykedő sportolónő mindössze 8 másodperccel maradt el a világbajnoki aranyérmes svájci Ruth Humbeltől, és 11 másodperccel előzte meg a bronzérmes svéd Lotta Linseforst a 81 indulót számláló mezőnyben.
A rangos eseményen a Gödöllői Kirchhofer Sportegyesületet hárman képviselték, az alábbi eredményességgel: Dékány Andrea • női 35 évesek B kategória középtáv (3.840 méter) 4. hely Dobay Ivett • női 45 évesek B kategória középtáv (2.960 méter) 28. hely Dobay Zsolt • férfi 50 évesek középtáv (4.440 méter) 78. hely