Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A MATE-Gödöllői EAC két csapattal vett részt az újoncok (13-14 évesek) számára Nagykanizsán megrendezett országos vívóbajnokságon, a kardozók mezőnyében. Május 7-én 13 fiúformáció vágott neki a küzdelemsorozatnak. A második számú, Andorkó Bertalan, Kurucz Máté, Tóth Félix alkotta gödöllői egység a 12. pozícióban zárt, ám az első számú, Cirkos Sebestyén, Koszta-Ajvász Imre, Révész Bence összeállítású MATE-GEAC trió – a döntőben a törökbálintiak 45-40 arányú legyőzésével – aranyérmet szerzett. A siker Károlyi Krisztián edző munkáját dicséri. Az egy nappal korábban lezajlott egyéni versengésben a gödöllőiek közül a döntőben is remeklő (+7 találat) Cirkos Sebestyén végzett a legelőkelőbb helyen, 8. lett.