Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői székhelyű GreenDependent Intézet és az E.ON együttműködésével idén szeptemberben 6. alkalommal indult el az E.ON EnergiaKözösségek program. Október 5-én megvalósult az első klíma-koordinátor képzés, ahová minden korábbinál nagyobb létszámban érkeztek a jelentkezők. Már csak lelkes háztartásokra van szükség, és kezdődhet is a megtakarítás és a karbon-lábnyom csökkentés!
Az EnergiaKözösségek program fő törekvése, hogy növelje a háztartások és kisközösségek energiahatékonyságát, és népszerűsítse a klímabarát, karbon-szegény életmódot, miközben a közösségeket is erősíti. Ennek érdekében a szervezők várják a programban mindazok jelentkezését résztvevő háztartásként, akik szeretnének a programhoz csatlakozni, és megismerni saját energiahasználati szokásaikat, illetve hasznos tippek segítségével szeretnének energiát megtakarítani és így csökkenteni háztartásuk klímaválságra gyakorolt hatását, karbon-lábnyomát.
A gödöllői érdeklődők a GreenDependent Intézet email-címén kaphatnak részletesebb tájékoztatást a csatlakozás feltételeiről, illetőleg a Gödöllői Klíma-klub következő, október 29-én, kedden 17 órakor, a Gödöllői Civil Házban (Szabadság út 23.) kezdődő eseményén személyesen is találkozhatnak a helyi klíma-koordinátorokkal, Géczy Katalinnal, Tóth Andival, Mihály Edinával és Varga Vicával.