Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sikeresen szerepelt a gödöllői önkormányzat azon, a Nemzetgazdasági Minisztérium által még év elején kiírt pályázaton, ami a belterületi utak szilárd burkolattal történő felújítására biztosít forrást. A településvezetés a Blaháné út és a Rét utca csomópontját, valamint a Szent-Györgyi Albert utca (egyetemi bejáró) Szabadság út és a vasúti híd közötti szakaszát jelölte ki kedvezményezett területnek. A tervezett rekonstrukciók az előzetes számítás szerint 48,5 millió forintot emésztenek fel, amihez 33.922.556.000 forinttal járul hozzá a most elnyert pályázati forrás. A fennmaradó 30 százalékos önrész (14,5 millió forint) a városi költségvetést terheli.
A szóban forgó pályázati lehetőségre biztosított támogatási keretet – a jelentős túligénylés miatt – a Kormány 7 milliárd forintról 7,5 milliárd forintra emelte fel, amin végül 74 Pest megyei település osztozott. A dotált fejlesztések közül a második legkisebb összegű volt a gödöllői kandidálás.