Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Átadták a Gödöllőt is érintő grandiózus vasútfejlesztést 2022-10-07 18:24:31 Ha minden jól megy, decembertől emeletes vonatok is közlekednek majd a vonalon, aminek mentén a legtöbb település Vécsey László körzetéhez tartozik
HÉV-működtetés: Gödöllő akár jól is járhat 2016-01-16 10:28:23 Az állam átvállalja az anyagi terheket. Vasútfejlesztési program kezdődhet meg a MÁV-val történő integráció esetén