Közlekedési káoszt és dugót eredményezhet a gödöllői kerékpárút
Tavaly tavasszal vált véglegessé, hogy a gödöllői önkormányzat csaknem 300 millió forintos támogatást nyert el a város észak-dél irányú kerékpáros nyomvonalának kiépítésére. A tervezett nyomvonal a Dózsa György úton, a városközpont (Szabadság tér) és a Haraszti út között, továbbá a Haraszti úton, egészen a LEAR Corporation bejáratáig tart. A Teghze Lajos. utcán, a Tesco mellett átkötés történik az Ádám utcáig, valamint a Rákos-patakon egy új kerékpáros híd épül.
A munkálatok nemrégiben megkezdődtek, és ki kell mondani, a fejlesztés nem mindenkinél aratott osztatlan sikert. Ráadásul, van olyan közösség, amely már 2015 szeptemberében a polgármesterhez fordult, hogy kifejezze a beruházással kapcsolatos riadalmait, aggályait. A levélre azonban – állításuk szerint – nem érkezett válasz, mi több, az altaluk kért konzultációra sem kaptak lehetőséget.
A Dózsa György út Kossuth Lajos utca és Szilhát utca közötti szakaszának páros, postával szemközti oldalán lakók, vállalkozók és bérlők képviseletében idén februárban újabb kérelem született, amit Gémesi Györgynek címeztek. A beadványban a Kossuth Lajos utca és a Szilhát utca közötti szakaszon található parkoló sáv megszüntetését tartják elhibázott döntésnek, még úgy is, hogy a Körösfői utcában új, ingyenesen igénybe vehető várakozóhelyek létesülnek. Elismerik, hogy a meghirdetett tájékoztatón a 20 vállalkozás és 6 társasházi közösség tagjai közül nem sokan tudtak részt venni, de azt is megfogalmazzák, hogy a szóban forgó ingatlanokban élőket senki nem kérdezte meg, csak a kerékpárosokat.
A kérelemből – mások mellett – kiderül, hogy a legnagyobb problémának a szállítmányozási teendők gyakorlati kivitelezését tartják, mivel a tehergépkocsik csak a parkolósávban tudnak megállni a rakodás idejére. A beadvány aláírói szerint ez az útszakasz délután 3 óra és esete 7 óra között nagyon forgalmas, ezáltal balesetveszélyes a kerékpárosoknak, és a hulladéktárolók elhelyezése is gondot okozhat. Javaslatuk az, hogy a páratlan, postai oldalon a járda és az útpadka között kedvezőbb lenne a kerékpárút megépítése, azzal együtt is, hogy néhány fát ki kellene vágni. Félő, hogy a jövőben káosz és dugók alakulnak majd ki a szóban forgó útszakaszon, valamint fontos szempont, hogy a páros oldalon található, ingatlanadót fizető társasházak és iparűzési adót fizető vállalkozások zökkenőmentes működése a parkolósáv nélkül nem lesz biztosítható.
Konkrétumokat ugyan nem említett, ám május 17-én, a gödöllői képviselőtestület ülésének egyebek napirendi pontjánál Gémesi György polgármester tett utalást arra, hogy lakossági zúgolódás kíséri a beruházást, de a munkálatok felfüggesztéséről vagy leállításáról nem beszélt. Úgy fogalmazott, hogy a kerékpárút kérdése az elmúlt években több nyilvános lakossági fórumon, közmeghallgatáson is téma volt, negatív észrevétel vagy más javaslat azonban nem érkezett. Hozzátette: többek között az ilyen helyzetek elkerülése miatt is érdemes ezekre az eseményekre ellátogatni, és ott véleményt nyilvánítani.
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|