Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mindkét, a Pest megyei Kupában még talpon lévő gödöllői társulat hazai pályán játszott volna a küzdelemsorozat 4. fordulójában, ahol nyolc párosításban zajlott le a versengés. Az első osztályban második Gödöllői SK ellen azonban a Pilisszentiván (sereghajtó a megye egyben) nem állt ki, ezáltal Szász Ferenc csapta játék nélkül lépett tovább. A megyehármas Gödöllői EAC-nak egy megyeegyes középcsapat, a Taksony jutott. Mint utóbb kiderült ez a rivális túl nagy falatot jelentett az egyetemi gárda számára, amely – súlyosnak mondható veresége ellenére – emelt fővel búcsúzott a folytatástól.
Pest megyei Kupa, 4. forduló: Gödöllői EAC-SZIE – Taksony SE 0-4 (0-3) Gödöllői SK – Pilisszentiván SE 3-0 játék nélkül