Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Agrárinformatikai Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (AgIT FIEK) jön létre Gödöllőn, köszönhetően a Szent István Egyetemnek (SZIE) és konzorciumi partnereinek (ASSECO Central Europe Magyarország Zrt., Axiál Javító, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., ENERGOTEST Kft., SKC-Consulting Kft.). A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap által közel másfél milliárd forinttal támogatott projekt elsősorban a fedélzeti informatikai hálózatok minőségének javítására, mennyiségének növelésére szolgál, valamint hatással lesz a digitális termelési rendszerek kidolgozására, fejlesztésére, illetőleg a kutatási és oktatási tér kialakítására is.
A januárban indult, négy éves futamidejű pályázat lezárulását követően a fő projektelemek keretében kifejlesztett technológiák piaci értéke biztosítja az Agrárinformatikai Központ fenntarthatóságát. Ehhez hozzájárulhat a központ tudástranszfer funkciója is, ami a gödöllői központú Szent István Egyetemen zajló oktatás, szakképzés és duális képzés egyik bázisa lehet – olvasható a SZIE által kiadott sajtóközleményben.