Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Összeütközött két személyautó Őrbottyán és Veresegyház között, január 24-én, a reggeli órákban. A két járműben összesen négyen utaztak, egyikük a roncsba szorult. A gödöllői hivatásos tűzoltók a mentők segítségével a beszorult embert kézi erővel az összetört járműből kiszabadították, majd a mentők könnyű sérülésekkel kórházba szállították. A tűzoltóegységek áramtalanították a roncsokat, és megszüntették a forgalmi akadályt – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest megyei katasztrófavédelem szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP