Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB I. alapszakasz, 11. forduló: TEVA-Gödöllői RC – Budaörsi DSE 3-1 (12, 13, -23, 26)
Az előző fordulóban Újpesten elért bravúros győzelem után könnyebb ellenfél várt a gödöllői lányokra a bajnoki alapszakasz első felének utolsó összecsapásán. A három pont begyűjtésére égetően szüksége volt a hazai alakulatnak, hogy harcban maradjon a negyeddöntőben pályaelőnyt biztosító negyedik helyért.
Az első két játszmában hazai részről ment minden, mint a karikacsapás. Ennek köszönhetően alig háromnegyed óra alatt – a budaörsieknek két szett alatt csupán huszonöt pontot engedélyezve – megnyugtató előnyhöz jutott Horváth András együttese. A harmadik felvonásban 19-15-öt mutatott az eredményjelző, amikor – kissé érthetetlen módon – megrekedt a TEVA-hatos játéka. Ezt a derekasan küzdő vendégek kihasználták, és szépítettek (2-1). A gödöllői hölgyek vesszőfutása a negyedik játszmában is folytatódott. Olyannyira, hogy 15 pontig csak a látogatóknál volt – esetenként többpontos – előny. Innentől javarészt felváltva estek a pontok, mígnem – két szettlabdát hárítva – a második mérkőzéslabda érvényesítésével lezárták az összecsapást a házigazdák, akik főként maguknak köszönhetik a kínkeserves sikert.
A TEVA-Gödöllői RC csapata 20 ponttal, 21-17-es szett- és 840-771-es pontaránnyal a 6. a tabellán.