Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Létezik egy két éve alakult gödöllői zenekar, amely az oSKAr Music névre hallgat. A SKA stílusú muzsikát játszó és népszerűsítő zenei formáció nem kis sikert tudhat a magáénak azzal, hogy a közönségszavazatoknak köszönhetően bejutott az amatőr zenekaroknak ebben az évben – a Szerencsejáték Zrt., a Petőfi TV (m2), valamint az A38 Hajó által – kiírt Talentometer zenei tehetségkutató verseny döntőjébe. A végső megmérettetést (gála) december 13-án, vasárnap 14 órától rendezik meg az A38 Hajón (Budapest, Petőfi-híd).
Az oSKAr Music tagjai: Aszódi Zoltán (harmonika, ének), Bobos Péter (basszusgitár, ének), Farkas Zoltán (billentyű), Babják Gábor (ének), Nagy Zoltán (szaxofon), Fekete Zoltán (dob) és Sleisz Máté (szólógitár).