Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A 2015/2016-os bajnoki idény alapszakaszának harmadik fordulóját mindkét gödöllői csapat szeptember utolsó hétfőjén tudta le. Azonos eredményességgel. A maglódi meccs Nagy Roland klasszikus mesterhármasával indult, a FISE a térfélcsere után tarolt.
NB II., Keleti-csoport, 3. forduló: Maglódi TC – MAG-LOG Team CFT Gödöllő 2-4 (1-3) Gödöllői gólok: Nagy Roland (3), Magyar Zsolt.
Főnix ISE – UFC Gyömrő 4-2 (1-2) Gödöllői gólszerzők: Szemes Sándor, Somogyi Szabolcs (2-2).
A riválisainál egy mérkőzéssel kevesebbet játszott MAG-LOG az 5. a tabellán, míg első sikerével a FISE a sereghajtó pozícióból feljött a 11. helyre.