Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Letérve az úttestről, egy üzlet kerítésének csapódott egy gépkocsi, és kidöntötte azt július 15-én, a délelőtti órákban Isaszegen, a Kossuth Lajos utcában. A jármű az ingatlan gázóráját is megrongálta. A leomló kerítés az üzletből éppen kilépő vásárlót könnyebben megsebesítette, a megsérült gázcsonkból pedig szivárgott a gáz – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette, a gödöllői hivatásos tűzoltók megszüntették a gázszivárgást, áramtalanították a gépkocsit, majd biztosították a helyszínt. A megsérült vásárlót a mentők kórházba szállították, lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor. Fotó: PMKI Gödöllő HTP