Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Eddig ismeretlen okból és körülmények között ütközött szalagkorlátnak egy autóbusz március 5-én, az esti órákban az M3-as autópálya jobb pályatestén, a 20-as kilométerszelvényben, Mogyoród közelében. A baleset következtében személyi sérülés nem történt.
A helyszíni szemle és a műszaki mentés ideje alatt az autópálya személygépjármű forgalmát a 18-as és a 22-es kilométerszelvény között leterelték az autópályáról. Néhány órával később a rendőrök feloldották a forgalomkorlátozást, és helyreállt a közlekedési rend. Forrás: police.hu, fotó: Lakatos Péter/MTI