Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A magyar államhoz került a gödöllői Grassalkovich-kastély kápolnája. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV), a Gödöllői Római Katolikus Egyházközség és a Váci Egyházmegye között lezajlott tranzakció célja, hogy a kápolna kiemelt műemlékként, állami segítséggel épülhessen újjá – tudatta az MTI.
Az ingatlan állami tulajdonba kerülésével megkezdődhet a kápolna felújítása és lehetővé válik, hogy a legnagyobb méretű, legimpozánsabb magyarországi kastélykápolna újra szerves része legyen a jelentős felújításon átesett gödöllői Grassalkovich-kastély épületegyüttesének. A Váci Egyházmegye és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. az épület további hasznosítása érdekében folyamatos egyeztetéseket folytat, hogy a kápolna visszanyerje régi fényét, újra látogathatóvá váljon és igény esetén liturgikus térként is szerepet tölthessen be a kastély-együttes életében.
Az adásvételhez a Miniszterelnökség, valamint a Forster Központ is hozzájárult. A kastélykápolnát a salzburgi születésű Mayerhoffer András tervezte, alapkövét 1746-ban tették le és három évvel később szentelték fel, az épületet később műemlékké nyilvánították.