Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
„Az alsóparki vizes fejlesztések előkészítésének részeként el kell készíttetni egyes előzetes megalapozó szakértői anyagokat, hogy a megváltozott körülmények és új tényezők figyelembevételével kijelölhető legyen a fejlesztési tervezés tartalma: • a Hattyús-tó helyreállításának előkészítésére, • az alsóparki kutak hasznosítására (gyógyvíz-kút és a további két kút hasznosítása, többek között fürdő, illetve strand kialakításához, az uszodaprojekthez).”
Szó szerint ezeket a mondatokat tartalmazza az idei évre elfogadott gödöllői költségvetésről szóló előterjesztés. A feladatok elvégzésére 10 millió forintos forrást különítettek el 2015-re a döntéshozók. Aki elég régen él Gödöllőn, pontosan tudja, hogy egyik fejlesztési cél sem újkeletű. Mindkettő előélete hosszú év(tized)ekre nyúlik vissza. A kastéllyal szemközti Hattyús-tavat (a városi múzeum birtokában lévő korabeli képen) több mint 140 éve temették be, a termálvíz-kereső első fúrások pedig mintegy fél évszázada történtek meg.
Most ismét napirendre került a két téma, mint írják: a „rekreációs tervek előkészítése” okán. A projektek megvalósulásának időpontja azonban még mindig megjósolhatatlan…