Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Január 30-án, pénteken, a délutáni órákban fennakadásokra lehet számítani a közúti közlekedésben az ország több pontján. Ennek oka, hogy a Magyar Szocialista Párt (MSZP) ekkorra hirdette meg tiltakozó autós felvonulását a január elejétől bevezetet új útdíj-rendszer ellen. A „tévútdíj” elnevezésre hallgató akciót elmondásuk szerint a minden hatástanulmányt nélkülöző, a környezetvédelmi alapelvekkel ellentétes és az embereket gátlástalanul sarcoló útdíjak bevezetése miatt rendezik meg.
Értesülésünk szerint az MSZP demonstrációja közvetlenül nem befolyásolja a Gödöllőn autózók haladását, mivel az M3-as autópálya városunkat érintő részénél nem lesz demonstráció. A Pest megyei tiltakozókat 14 órától az M3 -M0-ás csomópontban, a Budapest felé tartó bevezető szakaszon található Shell-benzinkút kamionparkolójába várják a szervezők. A konvoj innen – rendőrségi útvonalzárás mellett – az M3-as bevezető szakasza, a Városliget (Hősök tere), az Andrássy út és a Bajcsy-Zsilinszky utca érintésével közelíti meg az Alkotmány utcát, ahol ismertetik a rendezvény petícióját.