Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB I. alapszakasz, 12. forduló: Palota RSC – TEVA-Gödöllői RC 0-3 (-20, -17, -23)
Két nappal azután, hogy búcsúzott a Challenge-kupától, az eddig még pontot sem szerzett sereghajtó Palota RSC otthonába látogatott a hibátlan mutatóval listavezető gödöllői csapat. Az összecsapás egyfajta levezetésnek ígérkezett városunk hatosa számára.
Csakhogy, nem igazán lett az, mert a fáradtság jelei igencsak hátráltatták Horváth András társulatának gördülékeny teljesítményét. Az első két játszmában még nem nagyon tudtak borsot törni a gödöllőiek orra alá a lehetőségtől fellelkesült vendéglátók, ám a záró szettben 16-11-es hátrányból kellett fordítania a listavezetőnek. A TEVA-lányok becsületére legyen mondva, ezt megtették, így kipipálhatták újabb nullára nyert sikerüket.
Tizenegy mérkőzés alapján a TEVA-Gödöllői RC csapata 33 ponttal, 33-2-es szett- és 871-684-es pontaránnyal az 1. helyen áll az NB I-ben.