Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Lehet Más a Politika (LMP) üdvözli a strasbourgi Emberi Jogi Bíróság ma kihirdetett ítéletét, miszerint: sérült Szél Bernadett, Osztolykán Ágnes és a Gödöllőn élő Lengyel Szilvia (képen) véleménynyilvánítás szabadsághoz és jogorvoslathoz való joga az oligarchákra szabott földtörvény elfogadása elleni parlamenti tiltakozás miatt alkalmazott szankciókkal.
Az LMP a kezdetektől hangsúlyozta, hogy az országgyűlési fegyelmi jogkörök nem felelnek meg az európai szintű alapjogi minimumnak, ezért a párt szerint megnyugtató, hogy a képviselőket megillető szólásszabadság Magyarországon nem korlátozható, ugyanakkor elkeserítőnek tartja, hogy ennek kimondásáért a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságáért kellett menni. A párt elvárja, hogy Kövér László fogadja el a mai döntést, és mostantól semmilyen esetben ne próbálja meg szabályozási eszközökkel korlátozni a képviselői szólásszabadságot – olvasható a három érintett személy által kiadott sajtóközleményben.
Értesülésünk szerint a strasbourgi bíróság ítélete alapján a hölgyek fejenként 3 ezer eurós nem vagyoni kártérítésre számíthatnak, valamint a büntetésként levont pénzt is vissza kell fizetni nekik.