Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter egy évre a képen látható dr. Jenes Barnabást, a Mezőgazdasági Biotechnológiai Kutatóközpont főigazgató-helyettesét bízta meg a január 1-jétől gödöllői székhellyel működő Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) főigazgatói feladatainak ellátásával – adta hírül a szaktárca sajtóirodája.
A tizenhárom agrár- és élelmiszergazdasághoz kapcsolódó kutatóintézet összevonásával, működésének összehangolásával létrejött központhoz további négy kutatóintézet gazdasági társaságként csatlakozik. Az új, csaknem 300 kutatót foglalkoztató intézmény révén egy olyan integrált agrárkutató hálózat jött létre, ami magas színvonalon képes a magyar agrárgazdaság versenyképességének növelését és a fenntartható fejlődését elősegítő gyakorlatorientált kutatási-fejlesztési-, valamint innovációs programok kidolgozására és végrehajtására, illetőleg nemzetközi szinten is jelentős méretű egységként kapcsolódhat a világ tudományos vérkeringésébe, amivel növelheti a hazai agrárkutatás elismertségét.